BrainSHARE IT przeanalizowała ostatni rok swojej działalności i wskazała działania, które bezpośrednio przyczyniły się do rynkowego sukcesu. Do najważniejszych z nich spółka zaliczyła wzbogacenie oprogramowania o nowe aktualizacje, które rozbudowały istniejące funkcje w zakresie jeszcze lepszego dostosowania do potrzeb użytkowników, np. weryfikacja statusu VAT kontrahentów, wprowadzenie sufiksów w numeracji faktur czy obsługa firmowej kasy w aplikacji.
Spółka planuje kontynuować rozwój produktu, czemu sprzyja silny trend na rynku skoncentrowany wokół automatyzacji procesów wprowadzania i księgowania dokumentów. Tylko w minionym roku firma przetworzyła (odczytała za pomocą systemu OCR w aplikacji SaldeoSMART) prawie 7,5 miliona dokumentów, czyli o 3 miliony więcej niż w roku 2016, z kolei aż o 5,5 miliona więcej w porównaniu do roku 2015.
Mimo że odczytywanie dokumentów wciąż jest flagową funkcjonalnością w aplikacji SaldeoSMART, to 20% ze sprzedanych w 2017 roku pakietów stanowią rozwiązania związane z elektronicznym obiegiem dokumentów oraz wsparciem komunikacji pomiędzy biurem rachunkowym a klientami – w porównaniu z rokiem 2016, firma odnotowała aż dwukrotny wzrost sprzedaży tych funkcjonalności.
Na utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostów przychodu wpłynęło również poszerzenie grona odbiorców zainteresowanych produktem spółki, co bezpośrednio wiąże się z rozwinięciem funkcji systemu oraz rozbudową sieci sprzedaży SaldeoSMART. Obecnie w sieci partnerskiej firmy znajduje się aż 210 podmiotów gospodarczych, z czego połowa posiada przynajmniej jednego klienta.
W stronę klienta
Miniony rok był dla BrainSHARE IT okresem wzmożonej pracy związanej z organizacją konferencji dla partnerów handlowych oraz klientów indywidualnych. Spółka podkreśla, że bezpośrednie spotkania z użytkownikami aplikacji SaldeoSMART niosą ze sobą wymierne korzyści zarówno dla kontrahentów i księgowych, jak i samego oprogramowania, którego rozwój uzależniony jest nie tylko od najnowszych trendów technologicznych czy zmian w prawie podatkowym, ale przede wszystkim od najpilniejszych potrzeb jego użytkowników.
- Ostatni rok uświadomił nam, jak duża wartość tkwi w konferencjach skierowanych do osób, które na co dzień korzystają z aplikacji SaldeoSMART. Dynamiczne zmiany tak w prawie podatkowym, jak i technologiach wymagają odpowiednich rozwiązań systemowych, a żeby były one korzystne dla wszystkich, konieczne jest poznanie sugestii użytkowników na ich temat. Feedback udzielany nam w trakcie eventów jest nieoceniony, wiemy bowiem na czym najbardziej zależy użytkownikom aplikacji i jak spełnić ich oczekiwania co do jej funkcjonowania. Z pewnością będziemy kontynuować cykl konferencyjny, ponieważ jest to znakomita okazja do wymiany doświadczeń na temat oprogramowania czy zgłębienia wiedzy związanej z jego najnowszymi funkcjonalnościami – tłumaczy Edyta Wojtas, członek zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.
W 2017 roku BrainSHARE IT otworzył również nowy oddział w Gdańsku, dzięki czemu spółka z powodzeniem obsługuje obecnie kontrahentów ze wszystkich strategicznie najważniejszych rejonów Polski.
Bieżący rok w krakowskiej spółce rozpoczął się przede wszystkim zmianą szaty graficznej oprogramowania, która wraz z początkiem stycznia została udostępniona wszystkim użytkownikom programu. W najbliższym czasie firma będzie kontynuować działania ukierunkowane na utrzymanie tendencji rozwojowej, planowane jest również poszerzenie oferty o nowe funkcjonalności w systemie SaldeoSMART.