Wyróżnij się albo zgiń. SaldeoSMART opublikował raport, który pomoże biurom rachunkowym w tworzeniu kampanii reklamowej
W Polsce funkcjonuje ponad 40 000 biur rachunkowych, a ich liczba rośnie w tempie kilku procent rocznie. Konkurencja na rynku jest coraz większa, a przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie daje im dobrze zaplanowana kampania reklamowa. Zespół SaldeoSMART opublikował raport dedykowany sektorowi księgowości, w którym podzielił się tajnikami tworzenia skutecznej kampanii marketingowej.
2019-02-25, 12:57

62% firm decyduje się na skorzystanie z usług biur rachunkowych, spośród których każde obsługuje średnio 25 podmiotów gospodarczych. Tak duży rynek wymaga od księgowych starannego planowania działań reklamowych i odpowiedniej formy komunikacji marketingowej. Firma BrainSHARE IT - producent oprogramowania SaldeoSMART służącego do odczytywania i obiegu dokumentów oraz komunikacji między biurami rachunkowymi i ich klientami - przygotowała raport “Reklama biura rachunkowego”, w którym poruszone zostały tematy strategii reklamy, budowania i utrzymywania relacji z klientami, a także zagadnień z psychologii działań reklamowych. Dokument można już zobaczyć na stronie  https://www.saldeosmart.pl/raport/raport-reklama-biura-rachunkowego.

Został on podzielony na 3 części, a każda z nich porusza inny obszar efektywnej komunikacji marketingowej.

Od 7 lat współpracujemy z biurami rachunkowymi z całego kraju, dzięki czemu wiemy, jakie mają potrzeby. Nie w każdym biurze znajduje się osoba z wiedzą marketingową, dlatego też poprzez raport chcemy podpowiedzieć i pomóc przede wszystkim tym podmiotom, które potrzebuję w temacie kampanii reklamowych merytorycznego know-how - tłumaczy Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.

Podsumowanie raportu

Dobór reklamy do grupy docelowej

Twórcy raportu podkreślają, że pozyskanie nowych klientów (zwłaszcza tych, którzy dopiero założyli własną działalność) jest o wiele łatwiejsze niż przekonanie już tych zdeklarowanych do zmiany usługodawcy. Wskazują również na kluczową rolę kategorii komunikatu w branży księgowej, który - w przeciwieństwie do wielu innych branż usługowych -  kierowany jest do konkretnej grupy zaangażowanych w swój biznes przedsiębiorców, dokonujących zakupu bardzo racjonalnego. Komunikat taki powinien być rzeczowy i zawierać konkretne, merytoryczne informacje, a jego dystrybucja obejmować głównie lokalne lub ogólnopolskie serwisy gospodarcze i biznesowe.

Skuteczność reklamy zależy od tego do kogo ją skierujemy i czy komunikat będzie odpowiedni. W części I Raportu SaldeoSMART przeczytacie o grupie docelowej, kluczowych komunikatach oraz percepcji reklamy - dodaje Edyta Wojtas.

W raporcie uwzględniono także tematykę badania skuteczności reklamy oraz nieustannego optymalizowania jej pod kątem rodzaju klienta, do którego ma dotrzeć.

Budowanie marki i kanały komunikacji

Budowanie marki firmy to proces i niezbędne jest zaplanowanie odpowiedniej strategii oraz dobranie odpowiednich kanałów komunikacji. Cały ten obszar został zgłębiony w drugiej części raportu, która skupiona jest na podkreśleniu zależności między nazwą a marką, poszukiwaniu wyróżników czy dużej roli spójności komunikacji wizualnej. Nie zabrakło również tematyki związanej z przygotowaniem dobrej strony internetowej (wraz z jej optymalizowaniem) oraz korzystaniu z potencjału mediów społecznościowych.

Możliwości reklamy jest wiele, ale nie każda jest odpowiednia dla tak specyficznej branży, jaką jest księgowość. Nie każde medium pomoże w dotarciu do potencjalnego klienta i wywarciu na nim wrażenia, że profesjonalnie podchodzimy do świadczenia usług.  Co więcej, w raporcie prezentujemy również tak ważne obecnie podstawy content marketingu i budowania unikalnych treści oraz przypominamy o kampaniach offlline, o których skuteczności coraz częściej zapominamy w świecie zdominowanym przez cyfryzację - podkreśla Barbara Marcisz, specjalistka ds. marketingu w SaldeoSMART.

Skuteczna kampania reklamowa pomaga przedsiębiorcom przyciągać nowych klientów. Twórcy raportu podkreślają jednak, że zdobycie klienta jest dopiero początkiem całego procesu, w którym chodzi przede wszystkim o utrzymanie jego zainteresowania. Trzecia część raportu poświęcona jest tematyce budowania więzi i empatyzowania z klientem, które w procesie sprzedażowym powinny być nadrzędne wobec oferowania usług i samej sprzedaży.

Cały raport dostępny jest na stronie SaldeoSMART pod linkiem:

https://www.saldeosmart.pl/raport/raport-reklama-biura-rachunkowego

O firmie

SaldeoSMART to innowacyjny system wspierający biura rachunkowe oraz działy księgowości firm. Oprogramowanie jest aktualizowane w miarę zmian zachodzących w prawie oraz rozwijane o nowe funkcjonalności na podstawie informacji zwrotnych od użytkowników. Za stworzenie i rozwój systemu odpowiada krakowska spółka BrainSHARE IT, która łączy wiedzę o nowoczesnej księgowości z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu oprogramowania.

KONTAKT / AUTOR
Barbara Marcisz
Specjalistka ds. marketingu
BrainSHARE IT sp. z o.o.
691550376
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.