Nowa jakość na polskim rynku zakupowo-finansowym
SaldeoSMART pozyskało inwestora – czołowego producenta platformy zakupowej dla firm w regionie CEE, firmę Marketplanet. Połączenie wiedzy i doświadczenia z obszarów zakupowego i księgowego umożliwiło stworzenie innowacyjnego na polskim rynku rozwiązania, które w pełni odpowiada na potrzeby przedsiębiorców.
“Szukaliśmy firmy, która nie wywodzi się z modnego ostatnio boomu startupów, ale która ma już pewne doświadczenie i sprawdzony produkt na rynku, a z drugiej strony firmy, która ma w sobie naturalny zapał i atmosferę kojarzoną do tej pory tylko ze startupami. To wszystko i jeszcze trochę więcej ma SaldeoSMART. “ mówi Piotr Matysik, prezes Zarządu Marketplanet.
Świadomość firm na temat relacji i powiązań między zakupami i działem finansowym firmy jest coraz większa. Procesy zakupowe i finansowe nie tylko się uzupełniają, ale przede wszystkim coraz ściślej się przenikają. To efekt rozwoju w zakresie oprogramowania dla firm, a także rosnących potrzeb związanych z analizą danych, optymalizacją pracy i minimalizacją kosztów.
Marketplanet i SaldeoSMART łączą siły
SaldeoSMART to aplikacja bazująca na technologii OCR, która umożliwia odczytywanie papierowych i elektronicznych dokumentów oraz przekazywanie danych do programów zewnętrznych, z którymi jest zintegrowana. Pozyskany w wyniku inwestycji kapitał umożliwi intensyfikację rozwoju aplikacji i wzmocnienie marki SaldeoSMART, która od ponad 4 lat jest obecna na rynku księgowym i wspiera polskich przedsiębiorców.
“SaldeoSMART było budowane od podstaw i kierowane najpierw do biur rachunkowych a później firm z sektora MŚP. Początkowo jako program do komunikacji na linii biuro rachunkowe - firma a wyniku rozwoju jako kompleksowa platforma do zarządzania dokumentacją księgową z wykorzystaniem odczytywania faktur i ich elektronicznego obiegu w celu usprawnienia pracy nie tylko księgowego, ale i całego przedsiębiorstwa” - wyjaśnia Krzysztof Wojtas, prezes BrainSHARE IT Sp. z o.o. producenta SaldeoSMART. „Pozyskanie silnego partnera, jakim jest Marketplanet, to dla nas nowy etap rozwoju i możliwość nie tylko świadczenia wyższej jakości usług i szybszego rozwoju aplikacji dla naszych dotychczasowych klientów, ale również wyjście na nowy rynek jakim są największe firmy w Polsce, które w ten sposób będą mogły korzystać z innowacyjnego rozwiązania w zakresie obsługi dokumentów papierowych” - dodaje Wojtas.
„Dla Marketplanet i SaldeoSMART to nowy etap rozwoju spółek, które do tej pory rozwijały się w sposób organiczny. Inwestycja w firmę, która dostarcza rozwiązanie komplementarne do platformy zakupowej Marketplanet umożliwia wzajemne uzupełnienie oferty i kompleksowe wsparcie procesów zakupowo-finansowych. Dziś z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że Marketplanet posiada całościową ofertę w obszarze Purchase to Pay, która konkuruje z rozwiązaniami największych światowych producentów” - tłumaczy Piotr Matysik. „Połączenie sił Marketplanet i SaldeoSMART otwiera przed klientami obu firm dostęp do niespotykanego do tej pory na polskim rynku rozwiązania w obszarze zakupów w połączeniu z obsługą dokumentacji finansowo-księgowej. To także możliwości efektywniejszej współpracy z firmami różnej wielkości ” - podsumowuje Matysik.
Wiedza i doświadczenie motorem rozwoju
„Pasją Marketplanet i SaldeoSMART jest koncentracja na potrzebach klientów i dostarczanie im jak najbardziej kompletnych i innowacyjnych narzędzi IT” – twierdzą prezesi obu firm.
Z SaldeoSMART korzysta blisko 500 firm i biur rachunkowych w całej Polsce, aplikacja posiada ponad 30 integracji z systemami księgowymi i ERP, a sam program można kupić w liczącej już 100 podmiotów sieci partnerskiej.
Marketplanet jest firmą działającą na rynku od 2001 roku. Wdraża swoje rozwiązania u klientów w regionie CEE. Od marca tego roku posiada także biuro w Szwecji. Klientami Marketplanet są między innymi takie firmy jak: ORANGE Polska, Tauron Polska Energia, KGHM Polska Miedź, OGP Gaz System, PKP Polskie Linie Kolejowe, mBank, Konsalnet, WorkService. Marketplanet jest liderem rozwiązań wspierających zarządzanie zakupami w firmach i pionierem na polskim rynku szybko rosnącego segmentu transakcji biznesowych, opartych na modelu przetwarzania w chmurze (OnePlace).